Tréningek

Kommunikációs tréningek

Kommunkikációs tréningekMi, a JA Communicate Kft-nél valljuk, hogy a kommunikáció mindennek az alapja. Kommunikációs készségünk az, amivel a legtöbbet érhetjük el az életünk bármely területén. Hiszen az önkifejezés bármilyen formája, a gondolatok, érzések megfogalmazása az, ami emberré teszi az embert és ami meghatároz bennünket más szemében is.
Az elmúlt 110 év kutatásai szerint a szakmai, magánéleti sikereink, és hitelességünk több mint 80%-ban kommunikációs készségünktől függ!

A kommunikáció mint tudományág számos témát ölel fel. És valóban, manapság „kommunikációs tréning” címszó alatt nagyon sokféle képzést árulnak. Sokszor maguk a HR vezetők is bajban vannak, hogy a vállaltnál lévő problémákra mi is lenne a legjobb megoldás!


Ügyfeleink részéről leggyakrabban megfogalmazott problémák:
  • Bizonyos szituációkban nem tudjuk megfelelően kifejezni magunkat
  • Nem tudunk nemet mondani
  • Több ember előtt kell beszélnünk, előadást tartanunk
  • Szeretnénk, ha figyelnének arra, ha mondunk valamit
  • Szeretnénk konfliktusainkat emberi hangnemben, de mégis eredményesen kezelni
  • Vezetőként sokakkal és sokféle képen kell kommunikálni, sokszor nehéz és problémás helyzeteket
  • Gyakran félreértik amit mondunk
  • Nem értjük mások/egymás gondolkodásmódját
  • Vállalaton belüli kommunikációs problémák vannak
  • Elhúzódó és mégis eredménytelen a legtöbb értekezlet a cégnél
  • Nincs igazán jól használható kommunikációs stratégiánk
  • Sokat panaszkodnak Partnereink az ügyfélszolgálat kommunikációjára

Munkatársaink 15 éve foglalkoznak a kommunikáció különböző területeivel. Programjainkat úgy fejlesztettük ki és építettük fel, hogy abban a legújabb kutatási eredményeket osszuk meg a résztvevőkkel. Ez elméleti tudás átadását jelenti, valamint gyakorlati modellek, technikák és módszerek begyakorlását.

Különbséget teszünk általános, üzleti, vezetői, ügyfélszolgálati és szervezeti kommunikáció között.
Kérjen egyedi ajánlatot az Ön kommunikációs nehézségeinek megoldására!


Asszertív kommunikáció


A tréning célja, olyan kommunikációs stílust megtanítani a résztvevőknek mellyel bátran és magabiztosan képesek feltárni gondolataikat, ötleteiket. A program kiemelkedően segíti bármely munkakörben dolgozó kolléga hatékony Tovább

Általános kommunikációs technika


Általános kommunikációs technikai tréningünkön a résztvevők megismerkednek a kommunikáció alapjaival, azokkal a kommunikációs törvényekkel melyek ugyan úgy működnek, mint bármely fizikai törvény.
Tovább

Tárgyalástechnikai tréning


Tárgyalási helyzetbe nap mint nap kerülünk. Egy egyszerű megbeszélés, egy egyeztető értekezlet, vagy akár konfliktusos helyzetek kezelése, üzleti tárgyalások mind különböző tárgyalási szituációk. Tárgyalásaink során mindig van egy cél
Tovább

Prezentációs készségfejlesztő tréning


A prezentációs tréning az egyik leggyakorlatiasabb és legnagyobb sikernek örvendő készségfejlesztő tréingünk. A több éves fejlesztés eredményeként megvalósuló program hatékonyan ötvözi az elméleti ismeretek és a gyakorlat
Tovább

Média szereplés tréning


A nyilvános szereplésre sokan vágynak, mások kifejezetten rettegnek tőle. Az igazán fontos helyzetekben, vagy amikor jelentős üzleti, vagy presztízs helyzetet jelent nem szabad lemondani róla, csupán azért mert lámpalázzal vagy
Tovább

Kríziskommunikáció tréning


A kríziskommunikációs tréning célirányosan foglalkozik azokkal a technikákkal, melyeket a szakembereknek alkalmazni kell a legnehezebb időkben. A program a téma elméleti ismeretein túl begyakoroltatja azokat a módszereket
Tovább

Vezetői kommunikációs tréning


A vezető legfontosabb eszköze a kommunikációja. Túl azon, hogy számtalan látványos és elgondolkodtató kísérlet igazolja azt, hogy az emberek eredményessége 80%-ban kommunikációs készségükön múlik, minden kétséget kizáróan
Tovább

Meghallgatás művészete tréning


Kommunikálni tanulni elkezdünk a születésünktől fogva. A szüleink, a rokonok beszélnek hozzánk így kb. 2 éves korra kialakul a beszéd készsége. Írni és olvasni tanítanak már az óvodában is, majd az iskolában hosszú éveken keresztül.
Tovább

Interkulturális tréning


Kultúránk sajátos hagyományait, értékeit, szemléletét és a társadalmi életünket meghatározó íratlan szabályokat az anyanyelvvel párhuzamosan tanuljuk meg. A más kultúrából érkező személyekkel való érintkezés során azonban gyakran
Tovább

Elektronikus kommunikációs tréning


Az elektronikus kommunikációs tréningen gyakorlati oldalról ismerik meg a résztvevők a digitális kommunikációs sajátos szabályait, működési mechanizmusát és üzeneteinek jelentéstartalmát. Felismerik a hibákat és megtanulják hogyan
Tovább


Asszertív kommunikáció

Asszertív kommunikáció

  • Hogyan tudod azt kifejezni, amit valóban gondolsz anélkül, hogy megbántanál másokat?
  • Az önérvényesítés művészete
  • Kommunikáció felsőfokon
  • Asszertivitás – a hiteles ember kommunikációja




A tréning célja, olyan kommunikációs stílust megtanítani a résztvevőknek mellyel bátran és magabiztosan képesek feltárni gondolataikat, ötleteiket. A program kiemelkedően segíti bármely munkakörben dolgozó kolléga hatékony kommunikációját és eredményes érdekérvényesítését.

Képzési Tematika:
  • I. modul: Kommunikációs technikák. A kommunikáció mibenléte a hétköznapokban. Szabályok és törvények amikkel számolnunk kell. A hiteles ember kommunikációja. Nagy sikerrel használt, vidám szimulációs feladatok során fedezik fel és értik meg a résztvevők a kommunikációs törvényszerűségek működését.
  • II. modul: Kommunikáció formái. Az agresszív, a passzív és az asszertív kommunikáció formái, jelei, okai, következményei. Az asszertív önkifejezés technikája, mint az önérvényesítés művészete. Gyakorlat.
  • III. modul: Érzelmi és kommunikációs „jogok”. Hogyan és mire mondjak nemet. Kommunikáció felsőfokon. Gyakorlat.
Általános kommunikációs technika

Általános kommunikációs technika

A kommunikáció egyidős az emberiséggel. A tudomány (Platón és Arisztotelész kora után) viszonylag későn fedezte fel ezt a területet. Azóta azonban folyamatos kutatások talaja. Mert így vagy úgy, de mindenki kommunikál.

Általános kommunikációs technikai tréningünkön a résztvevők megismerkednek a kommunikáció alapjaival, azokkal a kommunikációs törvényekkel melyek ugyan úgy működnek, mint bármely fizikai törvény. (Vagyis vannak. Függetlenül attól, hogy ismerjük-e őket, vagy egyetértünk –e működésükkel) Felismerik a kommunikáció szabályszerűségeit, hatásukat, működési mechanizmusukat.

A kommunikációs tréning – alapvető funkciója miatt – nem csak a résztvevők kommunikációs készségét fejleszti, de irányt mutat és támogatást nyújt a helyes viselkedési forma megtalálásában is.
A résztvevők a tréning után pontosabban tudják megfogalmazni gondolataikat, képesek lesznek meghallgatni és megérteni a másikat, melyek eredményeként kézzelfoghatóan javulnak kapcsolataik.

Tárgyalástechnikai tréning

Tárgyalástechnikai tréning

Tárgyalási helyzetbe nap mint nap kerülünk. Egy egyszerű megbeszélés, egy egyeztető értekezlet, vagy akár konfliktusos helyzetek kezelése, üzleti tárgyalások mind különböző tárgyalási szituációk.
Tárgyalásaink során mindig van egy cél, amit el kell érnünk és a hatékonyság azon múlik, hogy ehhez milyen eszközöket tudunk használni. Jelentősége van annak, hogy mit mondunk, hogyan mondjuk, mennyit kérdezünk, meg tudjuk-e nyerni a másik fél bizalmát. Tréningjeinken sorozatos tárgyalási szituációkba helyezzük a résztvevőket, melyeket aztán elemzünk.
Programjaink során testreszabott vállalat, vagy szektor specifikus helyzeteket teremtünk. A tárgyalásokat videóval vagy diktafonnal rögzítjük.

Tárgyalástechnikai tréningeken a következő témákat dolgozzuk fel:
  • Milyen tárgyalási szituációkkal találkozunk?
  • A tárgyalások fajtái
  • A tárgyalások kommunikációja
  • Tárgyalási szakaszok
  • Tárgyalási célok – ezek meghatározása
  • Érvelés és kérdezéstechnika
  • Tárgyalási stratégiák és taktikák (fenyegetés, ígéret, blöff, engedmény, meglepetés stb)
  • Tárgyalást befolyásoló tényezők, és ezek kezelése
  • Win-win tárgyalás a gyakorlatban
  • Érdekérvényesítés
  • Lezárás
Prezentációs készségfejlesztő tréning

Prezentációs készségfejlesztő tréning

A prezentációs tréning az egyik leggyakorlatiasabb és legnagyobb sikernek örvendő készségfejlesztő tréingünk. A több éves fejlesztés eredményeként megvalósuló program hatékonyan ötvözi az elméleti ismeretek és a gyakorlat megszerzését. A program lépésről-lépésre veszi sorra a kiváló prezentáció elkészítését, felépítését és megtartását. Lehetőséget ad, hogy a résztvevők védett területen próbálják ki magukat, legyenek akár kezdő előadók, akár gyakorlott prezentátorok, akik már csak csiszolni kívánják technikájukat.
A tréning készségfejlesztő program, ezért nem tér ki a PowerPoint és egyéb programok magasabb szintű használatára.

A tréninget ajánljuk: olyan értékesítőknek, szakembereknek, menedzsereknek, akiknek munkája szoros részét képezi ügyfeleknek, vagy belső kollégáknak különböző előadások, értékelések, bemutatások tartása. (értékesítési prezentáció, cégbemutatás, projekt értékelés, éves eredmények prezentálása, szakmai előadás stb.)

A tréning célja:
  • Prezentáció felépítésének és megtartásának elsajátítása és begyakorlása
  • Prezentáció és általános kommunikációs szabályok elsajátítása
  • Prezentáció alatt felmerülő speciális problémák és konfliktus megoldási technikák elsajátítása
  • Egyéni prezentációs készségről visszajelzés, értékelés
  • Egyéni fejlődési terv összeállítása és alkalmazása, mellyel a már meglévő prezentációs technikák és készségek tovább fejleszthetőek.

Alkalmazott eszközök:
  • Rövid előadások
  • Helyzetgyakorlatok
  • Egyéni munka
  • Közös témafeldolgozás
  • Videó elemzés
  • Helyzetelemzések
Média szereplés tréning

Média szereplés tréning

A nyilvános szereplésre sokan vágynak, mások kifejezetten rettegnek tőle. Az igazán fontos helyzetekben, vagy amikor jelentős üzleti, vagy presztízs helyzetet jelent nem szabad lemondani róla, csupán azért mert lámpalázzal vagy diszkomfort érzettel jár. Média szereplés tréningünket olyan cégvezetőknek, szóvivőknek, szakértőknek ajánljuk, akiknek a munkájuk együtt jár nyilvános szerepléssel.
A program tematikus felépítése és a sok szituációs gyakorlat felkészíti a résztvevőket a kamerával való munkára, legyen szó televíziós, rádió, sajtótájékoztató, előadás vagy egyszerű üzleti előadásról.

Megtanulják, hogyan és mire készüljenek fel, mit kezdjenek a kínos – vagy rosszindulatú – kérdésekkel és hozzászólásokkal, hogyan viselkedjenek, öltözködjenek a médiában. A tréning során felvételeket készítünk, melyeket kielemezve és aztán újra gyakorolva szereznek a résztvevők egyre nagyobb rutint a különböző média szereplésekben.
A programot jelentős tapasztalattal bíró, médiában magabiztosan mozgó szakemberek tartják.

Kríziskommunikáció tréning

Kríziskommunikáció tréning

Minden cég kerülhet krízis helyzetbe. A kialakult állapottal járó veszteség mértékét nagymértékben meghatározza, hogy ebben a helyzetben a szervezet hogy reagál, mennyire képesek a uralni a történéseket és mindezt megértetni a környezettel, az érintettekkel. A kríziskommunikáció napjainkban a kommunikáció egyik fontos szakterülete lett, annak ellenére hogy csak az 1990-es években teljesedett ki. Feladata, hogy a szervezet problémás működésének megoldását támogassa, a megfelelő információkat a megfelelő időben és módon továbbítsa. A lehető legrosszabb megoldás, ha krízis helyzetben ad hoc jelleggel, érzelmekkel, indulati szinten reagálunk. A helyzettudatosság hiányából gyakran visszafordíthatatlan károk keletkeznek.


A kríziskommunikációs tréning célirányosan foglalkozik azokkal a technikákkal, melyeket a szakembereknek alkalmazni kell a legnehezebb időkben. A program a téma elméleti ismeretein túl begyakoroltatja azokat a módszereket amelyekkel hatékonyan lehet irányítani és uralni a pánikot, a média agresszív és szabályozatlan híreit, valamint a kialakult bizonytalanságot és stresszt.

Program témái:
  • Krízis vagy válság? (különbségek,jellemzők)
  • Krízisszakaszok
  • A különböző krízishelyzetek kommunikációs szabályai
  • Krízis forgatókönyv
  • Katasztrófa üzenetek, média bevonása proaktív módon
  • Kríziskommunikációs modellek és megoldások a gyakorlatban
Krízis kommunikációs stratégia elengedhetetlen több speciális területen: energiaszektor, gyógyszeripar, idegenforgalmi szektor.

Kríziskommunikáció fő szabályai négy pontban sűríthetők össze:
  • A hatásos kríziskommunikáció lényege a megfelelő időzítés (nem túl hamar, és nem túl későn) történik
  • Hitelessége abban van hogy valós információkat, adatokat és tényeket tartalmaz (mindig vállalja a felelősséget), konzisztens és koordinált.
  • Fő iránya a külső és a belső érintettek.
  • A kríziskommunikációs kulcsa a nyugalmi időszakban történő üzenetek kidolgozása, tesztelése és gyakorlatba ültetése, valamint a média proaktív bevonása.
Vezetői kommunikációs tréning

Vezetői kommunikációs tréning

A vezető legfontosabb eszköze a kommunikációja. Túl azon, hogy számtalan látványos és elgondolkodtató kísérlet igazolja azt, hogy az emberek eredményessége 80%-ban kommunikációs készségükön múlik, minden kétséget kizáróan a vezetők egész nap kommunikálnak: tárgyalnak, megbeszéléseket tartanak, egyeztetnek, irányítanak, feladatokat delegálnak munkatársaiknak.
A kommunikáció tehát a vezetők sikerének kulcsa! Ugyanakkor a vezetővé válás a leggyakrabban még mindig „spontán folyamat”, ami azt jelenti, hogy a vezető pozícióba kerülő emberek ösztönükre, korábbi tapasztalataikra vannak hagyatva és kevés külső segítséget kapnak ahhoz, hogyan is oldjanak meg, egy-egy kényes vagy nehéz helyzetet.

Minden szervezetben a kommunikáció minősége határozza meg a vállalt dinamikáját. Ezen belül a vezető kommunikációja jelenti azt az alapmodellt amit a beosztottak követnek. Amennyiben elegendő és hatékony a vezető információ áramoltatása a munkatársak is képesek ugyan ezt megtenni. Sajnos számtalan példát látunk azonban ennek ellentétére is.

A Vezetői kommunikációs tréningen az általános módszereken túl speciális készségfejlesztő technikákat alkalmazunk annak érdekében, hogy a résztvevők:
  • Általános képet kapjanak a szervezeti kommunikáció jellemzőiről és arról vezetőként miként tudnak erre hatást gyakorolni.
  • Felismerjék melyek azok a sajátos helyzetek, ahol vezetőként kell, tudatosan kommunikálniuk, és megértsék azt, milyen következménye van annak, ha ezt nem teszik meg.
  • Megtanulják azokat a kommunikációs modelleket, technikákat amelyeket hatékonyan tudnak a mindennapokban alkalmazni.
  • Begyakorolják a megismert módszereket.

A program során olyan tipikus vezető-beosztott helyzeteket jelenítünk meg, mint kedvezőtlen/hátrányos döntés közlése, alulmotivált munkatárs motiválása, teljesítményértékelő beszélgetés levezetése, megrovó beszélgetés lebonyolítása, értekezlet vezetés, vagy a felettesekkel/tulajdonosokkal.

Vezetői kommunikációs tréninget ajánljuk:
Felső vezetőknek, közép vezetőknek, műszak vezetőknek, leendő vezetőknek.

Meghallgatás művészete tréning

Meghallgatás művészete tréning

Kommunikálni tanulni elkezdünk a születésünktől fogva. A szüleink, a rokonok beszélnek hozzánk így kb. 2 éves korra kialakul a beszéd készsége. Írni és olvasni tanítanak már az óvodában is, majd az iskolában hosszú éveken keresztül.
Az alapvető kommunikációs készségek negyedik fajtáját – a meghallgatást – azonban nem tanítják sehol. Holott kapcsolataink minősége, személyes komfortérzetünk, a barátságok, szerelmek, munkakapcsolatok üzleti sikerek alapvető záloga, hogy képesek vagyunk-e a másikat meghallgatni és megérteni. Mondhatnánk az is, hogy hatékonyan kommunikálni lehetetlen odafigyelés, meghallgatás nélkül.

A kommunikációnak két oldala van. A közlő és a befogadó. Tanulmányaink során megtanítanak minket közölni a gondolatainkat, akaratunkat, elvárásunkat, de kevés segítséget kapunk ahhoz, hogy befogadóként is jól működjünk. Meghallgatás művészete tréningen a résztvevők megértik a meghallgatás, a másik megértésének fontosságát és felismerik milyen előnyöket nyernek azzal, ha tudnak figyelni a másikra. A tréning megtanítja a maghallgatás és megértés technikáit, a csend, és az odafigyelés művészetét.

Program témák:
  • A meghallgatás szintjei
  • Aktív hallgatás vagy empatikus figyelem
  • Empátia a gyakorlatban
  • Az empatikus figyelem technikája
A programot ajánljuk:
  • Ügyfélszolgálati munkatársaknak
  • Értékesítőknek
  • Vezetőknek
  • Pedagógusoknak
Interkulturális tréning

Interkulturális tréning

Számos vállalatnál ma már elkerülhetetlen hogy különböző országból, nemzetből érkező munkatárs dolgozzon együtt akár projekt szinten, akár folyamatosan. Az eltérő szokásmódok, értelmezések jelentős akadályt és komoly probléma forrást jelentenek az eredményes munkában.

Kultúránk sajátos hagyományait, értékeit, szemléletét és a társadalmi életünket meghatározó íratlan szabályokat az anyanyelvvel párhuzamosan tanuljuk meg. A más kultúrából érkező személyekkel való érintkezés során azonban gyakran tapasztalunk, értetlenséget, zavart, frusztrációt, és tehetetlenséget, hiszen a másik egyáltalán nem úgy „működik”, ahogy az szerintünk„normális” lenne – pedig annak viselkedése valószínűleg maximálisan megfelel az ő saját kultúrája hagyományainak, szokásainak.
Az eltérő viselkedésformákkal való találkozás eredményét méltán nevezik „sokk-nak”, hiszen óriási érzelmi és mentális krízist jelenthet az egyén számára. Amennyiben ez munkahelyi kontextusban történik még nagyobb a tét, hiszen olyan fontos kategóriák, mint idő, pénz, kapcsolatok, tekintély, udvariasság, igazság, munkamorál, szabályok – hogy csak néhányat említsünk – eltérő értelmezése óriási belső feszültségeket és konfliktusokat eredményez, amelyek nemcsak hátráltatják a közös munka és projektek menetét, de könnyen okozhatják a teljes kudarcát is.

A legújabb nemzetközi módszertanra épített Interkulturális tréningünk ebben nyújt hatékony megoldást!

Az interkulturális képzés...
  • tudatosítja a résztvevőkben a kultúra íratlan szabályait, azok fontosságát és eltérő voltát
  • fejleszti az érzékenységet a kultúrák közötti eltérésből adódó szemléletmód- és viselkedésbeli különbségek iránt
  • informál a releváns kultúra (vagy ország) szokásairól, hagyományairól, értékeiről, szemléletéről stb.
  • stratégiát kínál a kulturális különbségekből eredő félreértések tisztázására, a feszültségek feloldására, valamint a hatékony közös együttműködésre
Célcsoport:
  • Interkulturális kontextusban dolgozó munkatársak
  • Hosszabb vagy rövidebb külföldi kiküldetésre, tanulmányútra készülő munkatársak
  • Nemzetközi projektekben résztvevő kollégák
  • Külföldi kiküldetésből hazatérő munkatársak
Program modulok:
  • A kultúra fogalmának megértése, a kultúra elsajátítása és jelentősége
  • A kulturális különbségekből eredő értékbeli, viselkedésbeli és kommunikációs problémák
  • A saját kultúránk sajátosságainak tudatosítása
  • Információ a célországról és -kultúráról
  • Udvariassági ábécé: mit tegyünk, mit kerüljünk?
  • Esettanulmányok - a kulturális különbségekből eredő feszültségek a való életben
  • „Együtt meg tudjuk csinálni” – csapatépítés a kapott információ alkalmazására

Tréning időtartam: az egyedi szükséglet függvényében 1-3 nap.

Elektronikus kommunikációs tréning

Elektronikus kommunikációs tréning

A XXI. században a kommunikáció jelentős része elektronikusan (E-mail, telefon, sms, skyp, chat) zajlik. Az információk ilyen fajta megosztása számtalan csapdát rejt magában, hiszen az eszköz (csatorna) sajátossága miatt mást jelent egy-egy szó. Mivel a digitális eszközöket használatát (stílus, protokoll és kommunikációs szempontból) nem tanítják az iskolákban, mindenki a maga legjobb belátása szerint alkalmazza. A gyakorlatban ez rendre felháborodást, konfliktust, félreértést eredményez és ennek eredményeként már a kapcsolatfelvétel elején gyakran elveszítjük a másik fél bizalmát és érdeklődését.


Az elektronikus kommunikációs tréningen gyakorlati oldalról ismerik meg a résztvevők a digitális kommunikációs sajátos szabályait, működési mechanizmusát és üzeneteinek jelentéstartalmát.
Felismerik a hibákat és megtanulják hogyan fordítsák a leggyorsabb kommunikációs eszközöket a maguk javára. A program végén képesek lesznek arra, hogy valóban azt érjék el kommunikációs téren ami valóban szándékukban állt, ahelyett, hogy csapdába esnének a technika vívmányának.

Programból:
  • Az első benyomás kialakulása és jelentősége az elektronikus kommunikációban
  • Az E-mail írás szabályai
  • A telefonos kommunikáció gyakorlati szabályai (protokoll és félreértések)
  • A chat, skyp, sms fókusza, használata
A programot ajánljuk:
  • azoknak akik munkájuk jelentős részét E-mailben, telefonon bonyolítják
  • azoknak akiknek problémát jelent hogyan használják jól az elektronikus kommunikációt
  • Call Centerben dolgozó munkatársaknak
  • Akik munkájukhoz hideghívást használnak
  • Ügyfélszolgálati munkatársaknak
  • Hibabejelentést fogadó munkatársaknak